iTunes není nakonec tak populární jako CD a vinyl Apple MOBILY ZPRÁVY by Pavel - 1 března, 20191 března, 20190 Jak uvádí server CNET, obě fyzická média zažívají malý comeback. V prodejích (vydělaných peněz) se jim totiž podařilo překonat celý iTunes Store. Ten měl v posledních letech dominantní pozici na trhu. Společně s tímto úspěchem přicházejí i předpovědí, že se LP i CD přenašečům bude v následujícíh letech nadále více dařit. V reportu je uvedeno, že stažená muzika na iTunes činila pouhých 11% amerického byznysu. CD a vinyl pak dosáhly lehce nad 12% podíl. Největším hráčem na poli muziky jsou pak streamovací platformy, které činily více než 75% tržního podílu v Americe. iOS 12 je již nainstalován na 80% iOS zařízeních Historie V roce 2015 byla ovšem situace rozdílná. Streamovací platformy měli „pouhý“ 34% podíl na trhu. Pozice byla tak pro všechny formy tržeb zastoupena na trhu ve stejném poměru. To se ovšem velmi razantně změnilo s příchodem služeb Apple Music a Spotify. Přestože se v průběhu několika let podíl na trhu rapidně změnil, minulý rok se fyzickým nosičům opět zadařilo a jejich zisk vzrostl o 12%. Dohromady tak vydělali 9,85 miliónů dolarů. Celkové prodeje Služby, které fungují na bázi předplatného utržily v loňském roce tržby v celkové výši 4,6 miliardy dolarů. Streamování hudby v bezplatném režimu (Spotify, Youtube, Vevo etc.) přineslo tržby v hodnotě 747,1 molionů dolarů. Digitální stahování mělo tržby v celkové výši 1,04 miliardy dolarů (na příklad z obchodu iTunes). Fyzický prodej pak dosáhl celkových tržeb v hodnotě 1,15 miliard dolarů. Zdroj: 9to5Mac Share this:Click to share on Pocket (Opens in new window)Click to share on Facebook (Opens in new window)Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on LinkedIn (Opens in new window)MoreClick to print (Opens in new window)Click to share on WhatsApp (Opens in new window)Click to share on Skype (Opens in new window) Související Share on Facebook Share Share on TwitterTweet Share on Pinterest Share Share on LinkedIn Share Share on Digg Share